شنبه ۲۱ اردیبهشت ۱۳۹۲ - ۱۸:۰۵
۰ نفر

گروه اقتصادی- علی ابراهیمی: قیمت‌گذاری شورای رقابت نیز موجب آشتی مشتریان با بازار خودرو نشد و سیر نزولی قیمت برخی انواع خودرو در بازار ادامه دارد.

به گزارش همشهری، درحالی‌که شرکت‌های خودروسازی و شورای رقابت انتظار داشتند تا قیمت‌گذاری حدود 23خودروی تولید داخل و عرضه محدود برخی خودروها موجب رونق بازار شود اما بررسی قیمت خودروهای پر تیراژ در حاشیه بازار حاکی از قهر مشتریان با خودروهای گران و بی‌کیفیت داخلی است. فعالان بازار در حالی از کاهش قیمت برخی خودروهای داخلی و تداوم قهر مصرف‌کنندگان با بازار خودرو خبر می‌دهند که طی هفته گذشته شرکت‌های خودروسازی تلاش کردند تا با عرضه قطره‌چکانی تنها 5مدل خودرو، اقبال مشتریان به بازار خودرو را مطلوب جلوه دهند.

گرچه هنوز قیمت بسیاری از خودروهای تولید و مونتاژ داخل در انتظار اعلام نرخ تورم بخشی این خودروها توسط بانک مرکزی است اما رویکرد شرکت‌های خودروسازی به عدم‌عرضه برخی خودروها به بهانه تعهدات معوق(مانند پژو پارس و پژو 405) و عرضه محدود چند خودرو(سمند، پراید و وانت پیکان) که تا‌کنون با اقبال چندانی در بازار مواجه نبوده و روند کاهش قیمت برخی خودروها در حاشیه بازار تشدید شده است.

بررسی قیمت خودروها در حاشیه بازار نیز نشان می‌دهد که قیمت سایپا 111 به 15میلیون و 500هزار، سایپا 131SL به 14میلیون، سایپا 131SX به14میلیون و 500 هزار، تیبا به 18میلیون،تندر90‌-E2 پارس خودرو و ایران خودرو به 30میلیون، مگان 2هزار به70میلیون، پژو 206صندوقدار V8به 36میلیون، پژو206صندوقدار V9 به 47میلیون، پارس سال به 29میلیون و 700هزار و پژو 405به 22میلیون و 500 هزار تومان کاهش یابد که نسبت به قیمت‌های قبلی این محصولات در بازار، کاهش قیمت 300هزار تا حدود یک میلیون تومانی و در برخی خودروها مانند تیبا نسبت به قیمت مصوب شورای رقابت کاهش 790هزار تومانی داشته است.

این در حالی است که فروش اینترنتی و عرضه خودرو در نمایندگی‌های دو شرکت بزرگ خودروساز، به عرضه سمند و وانت توسط ایران خودرو و فروش 131مدل EX، سایپا 132مدل EX و تیبا توسط سایپا محدود و اعلام شده است که قیمت سایر محصولات این 2شرکت خودروسازی پس از اعلام تورم‌بخشی هر خودرو توسط بانک مرکزی به‌زودی اعلام خواهد شد.

کد خبر 213689
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار بيمه و بانك

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز